Tentang Cinta

Tuesday, November 15, 2016

Cinta adalah satu emosi yang paling mendalam yang dikenali kepada manusia. Terdapat banyak jenis cinta, tetapi kebanyakan orang mendapatkan rasa terhadap hubungan romantis dengan pasangan yang serasi.

Ketulusan cinta dan kasih sayang tidak dapat dilihat atau didengar, tetapi hanya dirasai dengan hati.

Bagi sesetengah orang, hubungan romantis adalah elemen yang paling bermakna dalam hidup mereka, memberikan sumber memenuhi dalam. Keupayaan untuk mempunyai hubungan yang sihat, penyayang tidak semula jadi. 

Cinta itu hebat, mampu buat orang yang lemah menjadi kuat dan juga sebaliknya.

Banyak perkara menunjukkan bahawa keupayaan untuk membentuk hubungan yang stabil bermula dari peringkat awal, dalam pengalaman awal kanak-kanak dengan penjaga yang pasti memenuhi keperluan bayi untuk makanan, penjagaan, perlindungan, rangsangan, dan hubungan sosial. 



Hubungan tersebut tidak takdir, tetapi mereka muncul untuk mewujudkan corak berkaitan dengan orang lain. hubungan yang gagal berlaku kerana banyak sebab, dan kegagalan hubungan yang sering menjadi sumber penderitaan psikologi yang besar. Sebahagian besar daripada kita perlu bekerja secara sedar untuk menguasai kemahiran yang diperlukan untuk membuat mereka berkembang.

No comments:

Post a Comment